donderdag 19 juli 2012

Mijn eerste, zelfgebreide tasje is een feit!

En dochterlief is er hartstikke blij mee! Het was makkelijk om te breien en perfect om eens flink te oefenen. Ik heb dit log dan wel Borduurnaalden en Breipennen genoemd, maar zoveel ervaring had ik er nog niet mee. Ik ben dan ook erg trots op het resultaat. Zelfs de bloemetjes heb ik zelf gebreid. Daarvoor moest ik achter elkaar afkanten, dus dat heb ik ook helemaal onder de knie. Nog even en ik hoef m'n schoonmoeder niet meer als hulplijn te gebruiken!! *sprak zij wel erg overmoedig*.
Zie hier het resultaat;



Oké, dan zal ik nu ook mijn fout maar toegeven, want helemaal goed gelukt is het niet. Aan de linkerkant van het hengsel zit nog een heel stuk donkerblauw. Tja, ik had geen roze meer en die paarse had ik toen ook nog niet. Dus dan maar een stukje donkerblauw eraan. (Juffertje Ongeduld) Helaas had ik geen rekening gehouden met de zwaartekracht, dus toen dochterlief het tasje vanmorgen mee wilde nemen naar school en haar fruit en drinken er in stopte, hing hij meteen tot op haar knieën, haha! Zij vond het gelukkig niet erg en ik heb er weer wat van geleerd; geen lang hengsel aan zelfgebreide tasjes als je 1.10 m. bent.

1 opmerking: