donderdag 11 april 2013

Theezakjes vouwen

Gisteravond was er in ons wijkhuis een creatieve workshop, verzorgd door Joan. Er stond een kaart op het programma die met gevouwen theezakjes gemaakt was. Nou heb ik best al wat kaarten gemaakt in m'n leven, maar theezakjes, nee, daar had ik me nog nooit aan gewaagd. Dus dat leek me wel een leuke uitdaging.
Als eerste moesten we uit 8 theezakjes driehoekjes van 3x3 knippen en daar deze vliegertjes van vouwen.

Het vliegertjes vouwen was op zich niet zo moeilijk. Mijn ervaring is dat het er met dit soort dingen meestal moeilijker uitziet dan dat het in werkelijkheid is.
Deze vliegertjes hebben we tot een bloem geplakt;

Doordat ik de sinaasappeltheezakjes heb gebruikt, is het een hele vrolijke bloem geworden. En deze bloem werd natuurlijk op de kaart verwerkt. Ik ben erg blij met het uiteindelijke resultaat;

Volgende maand is er weer een workshop en ik wil er zeker weer bij zijn! Ben nu al benieuwd wat er dan gemaakt gaat worden.

7 opmerkingen:

  1. hij is echt heel erg leuk geworden,,,ga je dit meer doen of was het eenmalig? wil wel thee zakjes voor je sparen hoor drink heel veel thee (fruitsmaken) heb ik ook ooit gedaan en heb er nog veel van in huis ook,,als je nog patronen nodig heb,,,dan weet je mij te vinden.
    Liefs Jolan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er heel leuk uit. Ik wel vaker kaarten gemaakt met theezakjes. Ik wil graag weten hoe het gevouwen is. Want dat kan ik jammer genoeg niet zien. Het zijn niet alleen vliegertjes. Wil degene die het gemaakt heeft dat vertellen of in stappen laten zien. Al vast bedankt.
    Groetjes Corrien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi ik ben elf jaar en heb al 412 theezakjes!
    mag ik weten hoe je zo'n bloem maakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooi dank u wel ben nog nie lang bezig met theezakjes vouwen maar heb wel al een paar mooie kaartjes gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi dank u wel ben nog nie lang bezig met theezakjes vouwen maar heb wel al een paar mooie kaartjes gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen