zaterdag 29 september 2012

Brei een baktus

Laatst vond ik op internet een patroon voor een baktus; een driehoekige sjaal. Hij leek me heerlijk voor in de winter. Ik heb namelijk een zwarte jas met een behoorlijk open nek, die ik met deze sjaal heerlijk zou kunnen bedekken. Ik liet het patroon aan m'n schoonmoeder zien en zij vond het ook een erg leuk ding. Daarna heb ik het even met rust gelaten, want ik had geen wol. Maar als ik eenmaal iets in gedachten heb, dan wil ik er graag mee aan de gang, dus op een woensdagmorgen ben ik op de fiets gestapt en heb in een handwinkel in een naburig dorp gemeleerde paarse wol gekocht. Diezelfde avond heb ik de baktus opgezet en ben ik gaan breien.

Helaas vond ik het helemaal niet mooi worden. Ik ben er mee naar m'n schoonmoeder gegaan (toch handig zo'n hulplijn om de hoek!!) om te kijken wat zij er van vond. Zij vond het op zich helemaal niet verkeerd gaan, maar waarom vond ik dan van wel?! Misschien lag het aan de wol? Had ik de verkeerde wol gekocht? Heb ik te slordig gebreid? Ik ben natuurlijk een beginneling.

Enfin, mijn schoonmoeder zei dat ik wel andere wol kon proberen, want toevallig was zij in Duitsland in een handwerkwinkel geweest waar ze een baktus had zien hangen. Ze heeft natuurlijk meteen informatie ingewonnen bij de verkoopster en het resultaat was dat ze 2 bollen wol heeft meegenomen; eentje voor mij en eentje voor haar. En ik mocht als eerste kiezen welke ik wilde. En dat is dus deze geworden;




Ik ben met deze bol opnieuw begonnen en zeer tevreden over hetgeen ik tot nu toe gebreid heb. Hopelijk komt hij deze winter nog af. Mijn vader wacht namelijk nog steeds op een sjaal die ik voor hem ging breien toen ik een jaar of 12 was.... Wat zal hij jaloers zijn als deze af is!! ;o)


2 opmerkingen:

  1. Janke, ik zie je berichtje nu pas. Ik wil je best mailen, maar heb je email niet. Of ben jij dezelfde als het baby-pooh-patroontje?

    BeantwoordenVerwijderen